از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

افزایش سرعت مک بوک و آی مک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران دستگاه های مک بوک و آی مک با آن مواجهه میشوند کند شدن سرعت این دستگاه ها میباشد.هرچند سخت افزار این دستگاه ها از قدرت بالایی برخورد دار هستند اما با این وجود نیز ممکن است شما هم با مشکل کند شدن سرعت مک بوک مواجه شوید.ما در این مطلب قصد داریم تا چند ترفند کاربردی برای افزایش سرعت مک بوک به شما ارائه دهیم

ترفند های افزایش سرعت مک بوک و آی مک

معمولا هنگامی که به طور همزمان چند برنامه را در سیستم خود باز کرده اید،ممکن است با مشکل کند شدن سیستم مواجه شوید.این مشکل بواسطه پر شدن فضای هارد دیسک مک بوک و یا پر شدن فضای رم میباشد.
برای رفع این مشکل همیشه سعی کنید تا همیشه بخشی از فضای هارد خود را خالی بذارید.
برای مدیریت بهتر هارد و رم دستگاه باید از برنامه های جانبی استفاده کنید.

برنامه های کاربردی

یکی از معروف ترین و کاربردی ترین برنامه های افزایش سرعت مک بوک برنامه cleanmymac میباشد.
با نصب این برنامه میتوانید فایل های خود را مدیریت کنید

  • مدیریت فایل ها،شناسایی فایل های حجیم
  • حذف برنامه ها
  • پاک کردن کش
  • پاک کردن junk فایل ها
  • خالی کردن فضای رم

استفاده از هارد اکسترنال

یکی از مواردی که معمولا باعث پر شدن فضای هارد شما میشود،ذخیره کردن عکس ها،فیلم ها و فایل های حجیم در سیستم میباشد،توصیه میکنیم تا برای رفع این مشکل فایل ها،فیلم ها و… را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید.

بروز رسانی سیستم عامل

یکی از مواردی که همشه باعث کند شدن سیستم عامل میشود،بروز نبودن سیستم عامل میباشد.توصیه میکنیم قبل از هرچیز کلیه برنامه ها و سیستم عامل خود را بروز کنید.

قراردادن سیستم در حالت Sleep

اگر مدت زمان زیادی است که سیستم خود را خاموش نکرده اید و  در حالت sleep قرار داده اید ممکن است باعث کندی سیستم شما شود،توصیه ما به شما خاموش کردن سیستم میباشد.

ارتقاء سخت افزار مک بوک

در قدم آخر یکی از مواردی که میتواند به کمک شما بیاید،ارتقا سخت افزار مک بوک میباشد،اگر مدل مک بوک و یا آی مک شما قدیمی است و تمام راه هایی که قبلا به آن اشاره کردیم را تست کرده اید.توصیه ما به شما ارتقاء سخت افزار مک بوک میباشد.
شما میتوانید با ارتقاء رم و یا هارد مک بوک سرعت دستگاه خود را افزایش دهید.