از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

تعمیر لولای لپ تاپ

تعمیر لولا لپ تاپ

لپ تاپ ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند،یکی از مهم ترین قطعات در لپ تاپ ها که نقش مهمی را ایفا میکند،لولای لپ تاپ(Laptop hinge) میباشد.
لولای لپ تاپ قطعه ای فلزی است که ال سی دی لپ تاپ را به بدنه لپ تاپ متصل میکند.علاوه بر این باز و بسته شدن درب لپ تاپ(ال سی دی لپ تاپ) به کمک همین لولا انجام میشود.
تمام لپ تاپ ها از ۲ لولا برای باز و بست درب لپ تاپ استفاده میکنند.یک لولا در گوشه پایین سمت راست ال سی دی قرار گرفته و لولای دیگر نیز در گوشه پایین سمت چپ ال سی دی قرار دارد.
این لولا ها از جنس فلز هستند و به وسیله چند پیچ به قاب بالایی و پایینی لپ تاپ متصل میشوند.از آن جایی که خرابی لولا های لپ تاپ موضوع کاملا رایجی است،ما قصد داریم در این مطلب درباره موضوع خرابی لولای لپ تاپ به طور کامل بپردازیم.

لولای لپ تاپ چیست؟

لولای لپ تاپ

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم لولای لپ تاپ قطعه ای است که قاب بالایی (بخش ال سی دی) را به قاب پایینی ( بخش کیبورد و مادر برد و…) متصل میکند.شما به کمک لولا ها میتوانید درب لپ تاپ را باز و بسته کنید و یا ال سی دی لپ تاپ خود را در زاویه خاصی قرار دهید.این لولا ها هرچند از جنس فلز هستند،اما ممکن است در طی زمان دچار خرابی شوند.

خرابی های لولاهای لپ تاپ

خرابی لولای لپ تاپ موضوعی کاملا رایج در لپ تاپ ها میباشد.بواسطه قرار گیری لولای لپ تاپ در نزدیکی ال سی دی و مادر برد باید دقت کنید تا در صورت خرابی به ال سی دی و یا مادر برد لپ تاپ شما آسیبی وارد نشود.

خرابی لولای لپ تاپ بواسطه صدمات فیزیکی،افتادن از ارتفاع

یکی از رایج ترین دلایل خرابی لولا های لپ تاپ،به دلیل ضربه خوردن لپ تاپ یا افتادن لپ تاپ از ارتفاع میباشد.

صدا دادن لولای لپ تاپ موقع باز و بسته شدن در لپ تاپ

یکی دیگر از نشانه های خرابی لولا ها،صدا دادن آن ها موقع باز و بسته شدن درب لپ تاپ میباشد.این موضوع میتواند با کمی روغن کاری و یا تعویض لولا حل شود(دقت کنید تحت هیچ شرایطی خودتان اقدام به روغن کاری لولا نکنید چرا که لولا ها در نزدیکی برد و سخت افزار لپ تاپ قرار گرفته اند)

شل شدن لولای لپ تاپ

شل شدن لولای لپ تاپ

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم،یکی از وظایف لولاها،تنظیم زاویه ال سی دی میباشد.در حقیقت کاربران میتوانند زاویه مطلوب خود را تنظیم کنند تا دید بهتری به صفحه نمایش داشته باشند.
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد بعد از مدتی با آن مواجه میشوند،شل شدن لولای لپ تاپ میباشد.این موضوع باعث میشود که ال سی دی نتواند در برخی از حالت ها قرار بگیرد و به حالت آن تغییر کند.علت این موضوع شل شدن فنر لولا میباشد.

بیشتر بخوانید. : تعمیرات لپ تاپ

تعمیر لولای لپ تاپ

تعمیر لولای لپ تاپ

لولاهای لپ تاپ به طور کلی تعمیر نمیشوند،مگر در موارد خاصی،در بیشتر مواقع متخصصین سخت افزار اقدام به تعویض این قطعه میکنند.برای تعویض لولای لپ تاپ باید قاب لپ تاپ به طور کلی باز شود،از این رو تعویض لولای لپ تاپ معمولا بین ۲ الی ۴ ساعت زمان لازم دارد.
از آن جایی که لولای لپ تاپ باید بر روی قاب و بدنه لپ تاپ پیچ شود،باید بدانید در صورتی که قاب یا بدنه لپ تاپ شکسته شده باشد،باید ابتدا آن را تعویض کرد و سپس لولا را نصب کرد.
اگر مدل لپ تاپ شما قدیمی باشد و یا آسیب دیدگی بدنه یا لولا به صورتی باشد که بتوان آن را تعمیر کرد،معمولا با کمک چسب و یا جوش دادن لولا اقدام به تعویض آن میکنند.

سرویس تعمیر لولای لپ تاپ

شما میتوانید با کمک مشاورین مجموعه از میزان هزینه و مدت زمان تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ مطلع شوید.

تعمیر لولای لپ تاپ مک بوک

تعمیر لولای لپ تاپ ایسوس

تعمیر لولای لپ تاپ دل

تعمیر لولای لپ تاپ سونی

تعمیر لولای لپ تاپ اچ پی

تعمیر لولای لپ تاپ لنوو

تعمیر لولای لپ تاپ ایسر

هزینه و قیمت تعویض و تعمیر لولا لپ تاپ

هزینه و قیمت تعویض لولا لپ تاپ به مدل لپ تاپ شما بستگی دارد.اگر قاب و بدنه لپ تاپ شما آسیب دیده باشد باید هزینه آن را هم در نظر بگیرید.علاوه بر این موضوع اجرت و دستمزد مربوط به تعویض لولا لپ تاپ نیز در قیمت موثر است.

به طور کلی قیمت تعویض لولا لپ تاپ از ۳۰۰ هزارتومان شروع میشود و بسته به مدل لپ تاپ شما ممکن است افزایش یا کاهش یابد.شما میتوانید برای اطلاع از قیمت لولای لپ تاپ به وب سایت فروشگاه iFixit مراجه کنید.