از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

لرزش تصویر ال سی دی سرفیس

سرفیس ها یا همان تبلت های مایکروسافت جزء محصولات محبوب و  پرکاربرد هستند،به عقیده خیلی از کارشناسان سرفیس ها رقابت نزدیکی با تبلت های اپل (آیپد) دارند.کارایی،طراحی مناسب این دستگاه باعث شده تا بسیاری از افراد به جای تهیه لپ تاپ از این دستگاه ها برای کارها و امور روزانه خود استفاده کنند.

هرچند سرفیس ها از کیفیت بالایی برخورد دار هستند،اما در برخی از مدل های این دستگاه ها شاهد بروز مشکل لرزش صفحه هستیم.
ما در این مطلب قصد داریم تا درباره مشکل لرزش صفحه سرفیس و نحوه رفع آن به شما بگوییم.

مشکل لرزش صفحه سرفیس

موضوع خرابی ال سی دی سرفیس یا بهتر بگوییم مشکل لرزش صفحه نمایش سرفیس دقیقا چند ماه بعد از عرضه سرفیس پرو نسل ۴ مشخص شد.مشکلی که بسیاری از کاربران از آن شکایت داشتند.
مایکروسافت نیز مجبور شد تا بیانیه ای درباره مشکل لرزش صفحه نمایش سرفیس بدهد تا بتواند این مشکل را حل کند.
مایکروسافت در بیانیه خود رسما این مشکل را پذیرفت اما برای رفع این مشکل راه حلی جزء تعویض خود دستگاه بیان نکرد.
سرانجام مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ مجبور شد تا از کاربران بخواهد تا اقدام به تعویض دستگاه های مشکل دار خود با دستگاه های جدید کنند.

“ما گزارش های فراوانی از کاربران خود درباره مشکل پرش تصویر در نسل ۴ سرفیس ها دریافت کرده ایم.ما قادر به رفع این مشکل از طریق بروز رسانی ویا ارائه آپدیت نمیباشیم”

کاربران میتوانستند با مراجعه به شعب و نمایندگی های رسمی مایکروسافت اقدام به تعویض دستگاه نمایند.

 

علت لرزش صفحه نمایش سرفیس

همانطور که در متن بیانیه مایکروسافت مشخص شد،علت لرزش صفحه نمایش،مشکل نرم افزاری یا بروز نبودن سیستم عامل و برنامه ها نبود و ریشه در سخت افزار سرفیس داشت.
در حقیقت هنگامی که شما با دستگاه مدت طولانی کار میکردید،تصویر صفحه نمایش شروع به لرزش میکرد.این مشکل بواسطه داغ شدن صفحه نمایش و همچنین گرم شدن IC مربوط به ال سی دی بود.
هرچند تا مدت ها جزء تعویض دستگاه راه حلی وجود نداشت اما بعد از مدتی کارشناسان سخت افزار توانستند با بیان راهکار هایی این مشکل را حل کنند.

راه حل موقت رفع لرزش تصویر سرفیس

هرچند این راه حل در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت و در حال حاضر توصیه نمیشود،اما یکی از راه هایی که میتوان باعث شد تا لرزش تصویر رفع به طور موقت رفع شد،خنک کردن ال سی دی بود.

  • خاموش کردن دستگاه
  • قرار دادن یخ بر روی ال سی دی
  • قرار دادن دستگاه در یخچال یا فریزر به مدت کوتاه

از جمله راه حل های موقت رفع مشکل لرزش صفحه نمایش سرفیس بود.

 

راه حل دائمی رفع لرزش صفحه نمایش

اگر شما هم از کاربران دستگاه های سرفیس هستید و با مشکل لرزش تصویر مواجه شده اید پیشنهاد ما تعمیر ال سی دی و یا تعویض آن میباشد.
در سال های اخیر راه حل مختلفی برای رفع این مشکل بیان شده که بسته به شرایط سخت افزار دستگاه شما میتوان از آن ها برای رفع این مشکل استفاده کرد.
متخصصین سخت افزار در صورتی که شرایط آی سی و مدار دستگاه شما اجازه تعویض برخی قطعات را بدهند اقدام به تعویض بخشی از سخت افزار دستگاه میکنند.با این کار دیگر ال سی دی شما لرزش تصویر نخواهد داشت.
یک راه دیگر هم تعویض ال سی دی سرفیس به یک مدل بالاتر میباشد.توصیه متخصصین سخت افزار نیز تعویض ال سی دی سرفیس میباشد،چرا که به مراتب نسبت به تعمیر ال سی دی راه حل مطمئن تری میباشد.

قیمت و تعمیر لرزش تصویر سرفیس

تعمیر لرزش سرفیس در صورتی که نیاز به تعویض ال سی دی سرفیس داشته باشد،معمولا بین ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد.
هزینه رفع این مشکل شامل هزینه اجرت تعویض و هزینه ال سی دی سرفیس میباشد.
شما میتوانید برای رفع این مشکل و یا تعمیر سرفیس خود از خدمات مجموعه ما استفاده نمایید.