از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

کد Error پلی استیشن و نحوه برطرف کردن آن | لیست ارور پلی استیشن

خطاهای پلی استیشن یکی از مواردی هستند که ممکن است با آن ها مواجه شوید،این خطا ها خود را در قالب پیام هایی نمایان میکنند که هرکدام بیان کننده مشکلی در پلی استیشن شما میباشند.
در برخی موارد صرفا با انجام چند کار ساده میتوانید مشکل و پیام خطا را رفع کنید و در برخی موارد نیز باید پلی استیشن شما تعمیر شود.
ما در این مطلب به طور کامل به رایج ترین خطاها در دستگاه های پلی استیشن و چگونگی رفع آن ها خواهیم پرداخت.

لیست خطا های پلی استیشن

توجه کنید در صورتی که خطا مربوطه بیان کننده مشکل سخت افزاری دستگاه میباشد،تحت هیچ عنوان اقدام به تعمیر پلی استیشن نکنید،چرا که ممکن است باعث بروز صدمه به کنسول بازی خود شوید.
توصیه ما مراجعه به نمایندگی تعمیرات پلی استیشن میباشد.

کد Error رایج در پلی استیشن ۵

  • CE-100005-6 در خواندن دیسک یا داده مشکلی وجود دارد.
  • CE-100002-3 به روز رسانی برنامه انجام نشد.
  • CE-108255-1 خطایی در برنامه رخ داده است.
  • NP-102946-2 لطفا آخرین فایل به روز رسانی را نصب کنید.
  • CE-107857-8 مشکلی در بارگیری برنامه وجود داشت.
  • CE-100028-1  فضای خالی کافی در SSD وجود ندارد.
  • CE-106485-4 ممکن است هنگام خواندن نرم افزار یا داده های سیستم مشکلی وجود داشته باشد.
  • NW-102311-8 یک خطای ارتباطی رخ داده است.
  • WS-116521-6 این سرویس در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.
  • CE-107750-0  خطای سیستم رخ داده است.
  • NW-102265-6 امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
  • WS-116367-4 دسترسی به PSN به حالت تعلیق درآمده است.
  • NW-102308-4 یک خطای ارتباطی رخ داده است.
  • WS-117224-7 ممکن است در تنظیم تأیید صحت ۲ مرحله ای مشکلی وجود داشته باشد.
  • WS-116483-3 مشکلی در اتصال به سرور وجود داشت.
  • NP-103047-5 امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
  • NW-102636-8 اتصال به شبکه PlayStation™ به پایان رسیده است.
  • NW-102261-2 امکان اتصال به سرور وجود ندارد.
  • WS-116449-5 این سرویس در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.
  • CE-107938-8 به روز رسانی برنامه انجام نشد.

خطا CE-100005-6 پلی استیشن ۵

مشکلی در خواندن دیسک وجود داشت.

  • کنسول PlayStation®5 خود را خاموش کنید،
  • کابل برق را جدا کرده و دوباره آن را وصل کنید
  •  کنسول PS5™ خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • سعی کنید دیسک سازگار دیگری را وارد کنید
  •  دیسک را با یک پارچه نرم و تمیز تمیز کنید تا هرگونه آلودگی پاک شود.

خطا CE-100002-3 پلی استیشن ۵

به روز رسانی برنامه انجام نشد.

  • اگر این خطا رخ دهد، ممکن است فایل به روز رسانی برنامه با موفقیت نصب نشده باشد. لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
    کنسول PlayStation®5 خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر نرم افزار سیستم شما به روز نیست،
  • لطفاً آن را به آخرین نسخه به روز کنید
  • . به Settings > System > System Software > System Software Updates and Settings بروید.
  • اگر مشکل برطرف نشد، برنامه را از صفحه اصلی انتخاب کنید، دکمه گزینه ها را فشار دهید و برنامه را حذف کنید.
  • برنامه را دوباره نصب کنید و آن را به آخرین نسخه به روز کنید

خطا CE-108255-1 پلی استیشن ۵

خطایی در برنامه رخ داده است.

  • لطفاً موارد زیر را امتحان کنید تا ببینید آیا این مشکل قابل رفع است یا خیر:
  • اگر این خطا پس از اجرای بازی رخ داد، بازی را که در آن خطا رخ داده است را از Settings > Storage حذف کنید و بازی را دوباره نصب کنید.
  • PS5 خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید و “5. Rebuild Database” را اجرا کنید.
  • اگر دوباره خطا رخ داد، PS5 خود را از Settings > System > System Software > Reset PS5 ریست کنید و دوباره برنامه را نصب کنید. (لطفاً از قبل از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.)
  • اگر روش های بالا کار نکرد، لطفاً با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید.

کد خطا NP-102946-2 پلی استیشن ۵

لطفا آخرین فایل آپدیت را نصب کنید.

  • هنگامی که این خطا نمایش داده می شود، ممکن است لازم باشد آخرین داده های به روز رسانی را نصب کنید:
  • لطفا PlayStation®5 را به اینترنت وصل کنید و آخرین فایل به روز رسانی را نصب کنید.
  • اگر در حین به روز رسانی خطایی رخ داد، لطفاً بررسی کنید که آیا فضای خالی کافی در حافظه اصلی واحد وجود دارد و آیا به روز رسانی در حال حاضر در حال انجام است.
  • اگر به روز رسانی در حال انجام است، لطفا صبر کنید تا تکمیل شود.
  • اگر فضای خالی کافی وجود ندارد، داده های غیر ضروری را حذف کنید و دوباره به روز رسانی را امتحان کنید.

کد خطا CE-107857-8 پلی استیشن ۵

  • خطای برنامه. مشکلی در بارگیری برنامه وجود داشت.
  • لطفاً نرم افزار سیستم را به آخرین نسخه به روز کنید.

کد خطا CE-100028-1 پلی استیشن ۵

فضای خالی کافی در SSD وجود ندارد.

  • مطمئن شوید که فضای خالی لازم دارید:
  • بررسی کنید که آیا فضای کافی برای دانلود وجود دارد یا خیر:
  • Settings > Storage > System Storage.
  • نحوه حذف از حافظه سیستم:
  • داده هایی را که می خواهید حذف کنید برجسته کنید و دکمه انتخاب را فشار دهید. حذف را انتخاب کنید تا محتوا حذف شود.
    نحوه حذف در صفحه اصلی:
  • محتوایی را که می خواهید حذف کنید برجسته کنید و دکمه گزینه ها را فشار دهید. حذف را انتخاب کنید تا محتوا حذف شود.

کد خطا CE-106485-4 پلی استیشن ۵

  • ممکن است در خواندن نرم افزار سیستم یا داده های برنامه مشکلی وجود داشته باشد.
  • لطفاً نرم افزار سیستم را به آخرین نسخه به روز کنید.

کد خطا NW-102311-8 پلی استیشن ۵

یک خطای ارتباطی رخ داده است.

  • هنگام اتصال به شبکه PlayStation™ خطایی روی داده است.
    لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
  • اگر خرابی یا تعمیر سرور در حال انجام است، صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید.
  • PlayStation®5 خود را مجدداً راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید. و دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
  • هنگام استفاده از اتصال بی سیم، مکان نصب را مرور کنید، مانند نزدیک کردن PS5 به روتر یا حذف هر چیزی که باعث قطع شدن اتصال بین دستگاه ها می شود.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.) در صورت امکان، این پورت ها را باز کنید. TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 و UDP: 3478، 3479،49152 × 65535.
  • برای راهنمایی در مورد باز کردن پورت و تنظیمات روتر، لطفاً با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خود تماس بگیرید. در تنظیمات شبکه،
  • یک آدرس IP ثابت را به صورت دستی برای بهبود آن تنظیم کنید.
  • با تغییر موقت تنظیمات DNS می توان آن را بهبود بخشید.
  • به تنظیمات DNS در تنظیمات شبکه بروید و تنظیمات شبکه خود را با تعداد DNS عمومی که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای عموم آزاد و آزاد است، پیکربندی کنید.
  • اگر موارد بالا مشکل را حل نکرد، احتمالاً خط به طور موقت مشغول است. لطفاً مدتی آن را بگذارید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا WS-116521-6 پلی استیشن ۵

این سرویس در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.

  • این سرویس ممکن است در حال تعمیر و نگهداری باشد.
  • وضعیت سرور را برای اطلاعات خرابی و نگهداری بررسی کنید.
  • اگر تحت تأثیر خرابی یا تعمیر سرور قرار نگرفت، موارد زیر را به ترتیب امتحان کنید:
  • تنظیمات اتصال اینترنت را در PlayStation®5 بازنشانی کنید و آزمایش اتصال اینترنت را امتحان کنید.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید.
  • اگر موارد بالا جواب نداد، بعداً دوباره امتحان کنید زیرا ممکن است خط موقتاً شلوغ باشد.

کد خطا CE-107750-0 پلی استیشن ۵

یک خطای سیستم رخ داده است.

  • کنسول PlayStation®5 خود را خاموش کنید، کابل برق را جدا کرده و دوباره وصل کنید، سپس کنسول PS5™ خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر نرم افزار سیستم شما به روز نیست، لطفاً آن را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • به Settings > System > System Software > System Software Updates and Settings بروید.
  • اگر همچنان مشکل دارید، راهنمای زیر را دنبال کنید تا نرم افزار سیستم را با استفاده از درایو USB به روز کنید.

کد خطا NW-102265-6 پلی استیشن ۵

نمیتوانید به سرور متصل شوید.

  • هنگام اتصال به شبکه PlayStation™ خطایی روی داده است.
    لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
  • اگر خرابی یا تعمیر سرور در حال انجام است، صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید.
  • PlayStation®5 خود را مجدداً راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید. و دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
  • هنگام استفاده از اتصال بی سیم، مکان نصب را مرور کنید، مانند نزدیک کردن PS5 به روتر یا حذف هر چیزی که باعث قطع شدن اتصال بین دستگاه ها می شود.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.) در صورت امکان، این پورت ها را باز کنید. TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 و UDP: 3478، 3479،49152 × 65535.
  • برای راهنمایی در مورد باز کردن پورت و تنظیمات روتر، لطفاً با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خود تماس بگیرید.
  • در تنظیمات شبکه، یک آدرس IP ثابت را به صورت دستی برای بهبود آن تنظیم کنید.
  • با تغییر موقت تنظیمات DNS می توان آن را بهبود بخشید.
  • به تنظیمات DNS در تنظیمات شبکه بروید و تنظیمات شبکه خود را با تعداد DNS عمومی که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای عموم آزاد و آزاد است، پیکربندی کنید.
  • اگر موارد بالا مشکل را حل نکرد، احتمالاً خط به طور موقت مشغول است. لطفاً مدتی آن را بگذارید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا WS-116367-4 پلی استیشن ۵

دسترسی به PSN به حالت تعلیق درآمده است.

  • اگر این خطا هنگام استفاده از شبکه PlayStation™ ظاهر شود، ممکن است حساب شما به حالت تعلیق در آید.
  • لطفاً بررسی کنید که آیا می توانید از دستگاه دیگری مانند رایانه شخصی وارد سیستم شوید یا خیر.
  • اگر نمی توانید از دستگاه دیگری وارد سیستم شوید، حساب شما به دلیل نقض شرایط خدمات به حالت تعلیق در می آید.
  • لطفاً قبل از دسترسی به PSN شرایط خدمات و قرارداد کاربر را بررسی کنید.

کد خطا NW-102308-4 پلی استیشن ۵

یک خطای ارتباطی رخ داده است.

  • هنگام اتصال به شبکه PlayStation™ خطایی روی داده است.
    لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
  • اگر خرابی یا تعمیر سرور در حال انجام است، صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید.
  • PlayStation®5 خود را مجدداً راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید. و دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
  • هنگام استفاده از اتصال بی سیم، مکان نصب را مرور کنید، مانند نزدیک کردن PS5 به روتر یا حذف هر چیزی که باعث قطع شدن اتصال بین دستگاه ها می شود.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید. سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.) در صورت امکان، این پورت ها را باز کنید. TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 و UDP: 3478، 3479،49152 × 65535.
  • برای راهنمایی در مورد باز کردن پورت و تنظیمات روتر، لطفاً با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خود تماس بگیرید.
  • در تنظیمات شبکه، یک آدرس IP ثابت را به صورت دستی برای بهبود آن تنظیم کنید.
  • با تغییر موقت تنظیمات DNS می توان آن را بهبود بخشید.
  • به تنظیمات DNS در تنظیمات شبکه بروید و تنظیمات شبکه خود را با تعداد DNS عمومی که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای عموم آزاد و آزاد است، پیکربندی کنید.
  • اگر موارد بالا مشکل را حل نکرد، احتمالاً خط به طور موقت مشغول است. لطفاً مدتی آن را بگذارید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا WS-117224-7 پلی استیشن ۵

ممکن است در تنظیم تأیید صحت 2 مرحله ای مشکلی وجود داشته باشد.

  • اگر این خطا هنگام تنظیم تأیید صحت 2 مرحله‌ای رخ می‌دهد، به این دلیل است که شناسه ورود به حساب PlayStation™Network شما ممکن است با سرویس دیگری از Sony Group یکپارچه شود.
  • شناسه ورود را لغو پیوند کنید و دوباره تأیید صحت 2 مرحله‌ای را تنظیم کنید.

کد خطا WS-116483-3 پلی استیشن ۵

مشکلی در اتصال به سرور وجود داشت.

  • اگر این خطا رخ دهد، ممکن است مشکلی در اتصال به سرور وجود داشته باشد.
  • لطفا موارد زیر را امتحان کنید:
    صفحه وضعیت PlayStation™Network را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی در شبکه وجود دارد یا خیر.
  • کنسول PlayStation®5 خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • روتر خود را خاموش کنید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید، سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • این ممکن است یک مشکل موقتی باشد.
  • لطفا بعد از مدتی دوباره امتحان کنید.

کد خطا NP-103047-5 پلی استیشن ۵

نمیتوانید به سرور متصل شوید.

  • نمی توان به PlayStation™Network متصل شد.
  • این ممکن است به دلیل ازدحام سرور باشد. لطفا موارد زیر را بررسی کنید:
  • صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید. روتر خود را خاموش کنید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید، سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • خط احتمالاً به طور موقت مشغول است. لطفاً مدتی آن را بگذارید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا NW-102636-8 پلی استیشن ۵

اتصال به شبکه PlayStation™ به پایان رسیده است.

  • لطفا موارد زیر را امتحان کنید:
  • تنظیمات اتصال اینترنت خود را مرور کنید.
  • مودم/روتر خود را خاموش کنید و بیش از 5 دقیقه صبر کنید، سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • هنگام استفاده از ارتباطات بی سیم (Wi-Fi)، PlayStation®5 را به نقطه دسترسی یا روتر نزدیک کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی ارتباط بین آن دستگاه ها را قطع نمی کند.
  • سرور بازی را در وب سایت بازی توسعه دهنده و صفحه وضعیت PlayStation™Network بررسی کنید.
  • قبل از انجام عمل مدتی بگذارید.

کد خطا NW-102261-2 پلی استیشن ۵

نمیتوانید به سرور متصل شوید.

  • هنگام اتصال به شبکه PlayStation™ خطایی روی داده است.
  • لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
  • اگر خرابی یا تعمیر سرور در حال انجام است، صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید.
  • PlayStation®5 خود را مجدداً راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید.
  • دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
  • هنگام استفاده از اتصال بی سیم، مکان نصب را مرور کنید، مانند نزدیک کردن PS5 به روتر یا حذف هر چیزی که باعث قطع شدن اتصال بین دستگاه ها می شود.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
  • سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.) در صورت امکان، این پورت ها را باز کنید. TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 و UDP: 3478، 3479،49152 × 65535.
  • برای راهنمایی در مورد باز کردن پورت و تنظیمات روتر، لطفاً با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خود تماس بگیرید.
  • در تنظیمات شبکه، یک آدرس IP ثابت را به صورت دستی برای بهبود آن تنظیم کنید.
  • با تغییر موقت تنظیمات DNS می توان آن را بهبود بخشید.
  • به تنظیمات DNS در تنظیمات شبکه بروید و تنظیمات شبکه خود را با تعداد DNS عمومی که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای عموم آزاد و آزاد است، پیکربندی کنید.
  • اگر موارد بالا مشکل را حل نکرد، احتمالاً خط به طور موقت مشغول است. لطفاً مدتی آن را بگذارید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا WS-116449-5 پلی استیشن ۵

این سرویس در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.

  • این سرویس ممکن است در حال تعمیر و نگهداری باشد.
  • وضعیت سرور را برای اطلاعات خرابی و نگهداری بررسی کنید.
  • اگر تحت تأثیر خرابی یا تعمیر سرور قرار نگرفت، موارد زیر را به ترتیب امتحان کنید:
  • تنظیمات اتصال اینترنت را در PlayStation®5 بازنشانی کنید و آزمایش اتصال اینترنت را امتحان کنید.
  • روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید.
  • اگر موارد بالا جواب نداد، بعداً دوباره امتحان کنید زیرا ممکن است خط موقتاً شلوغ باشد.

کد خطا CE-107938-8 پلی استیشن ۵

به روز رسانی برنامه انجام نشد.

  • خاموش کردن کنسول PlayStation®5 در حین به روز رسانی گاهی اوقات می تواند باعث این خطا شود.
  • لطفا مراحل زیر را امتحان کنید:
  • کنسول PlayStation®5 خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر نرم افزار سیستم شما به روز نیست، لطفاً آن را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • به Settings > System > System Software > System Software Updates and Settings بروید. ب
  • رنامه را انتخاب کنید، دکمه گزینه ها را فشار دهید و بررسی برای به روز رسانی را انتخاب کنید.
  • اگر مشکل برطرف نشد، برنامه را از صفحه اصلی انتخاب کنید، دکمه گزینه ها را فشار دهید و برنامه را حذف کنید.
  • برنامه را دوباره نصب کنید و آن را به آخرین نسخه به روز کنید.

کد Error رایج در پلی استیشن ۴

  • CE-34878-0 خطایی در برنامه رخ داده است.
  • CE-30005-8 هنگام دسترسی به درایو دیسک سخت (“HDD”) یا درایو Blu-ray / DVD خطایی رخ داد.
  • CE-36329-3 خطایی در نرم افزار سیستم رخ داده است.
  • NP-34957-8 خطای ارتباط سرور.
  • SU-30746-0 به روز رسانی نرم افزار سیستم ناموفق بود.
  • CE-32894-6 اتصال به سرور قطع شده است.
  • WS-43709-3 لطفاً تاریخ انقضای کارت اعتباری خود را بررسی کنید.
  • NP-36006-5 اطلاعات تروفی شما ممکن است خراب شده باشد.
  • SU-41350-3 فایل به روز رسانی قابل شناسایی نیست.
  • WS-37469-9 وصل نشد به سرور.
  • CE-37732-2 فایل دانلود شده به درستی در سیستم نصب نشده است.
  • CE-34335-8 هیچ درایو دیسک سخت در PS4 شما شناسایی نشده است.
  • CE-34788-0 این فایل به روز رسانی قابل استفاده نیست.
  • SU-42481-9 به روز رسانی نرم افزار سیستم ناموفق بود.
  • CE-32930-7 اطلاعات دانلود شده روی HDD احتمالا خراب شده است.
  • WC-40343-4 اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی ذخیره شده در حساب شما نامعتبر است.
  • E-8200012C اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی نامعتبر است.
  • NW-31253-4 یک خطای شبکه رخ داد. پاسخ از سرور DNS با تاخیر یا ناپایدار است.
  • CE-33992-6 خطای تست اتصال به اینترنت.
  • NW-31297-2 امکان اتصال به شبکه بی سیم وجود ندارد.

کد CE-34878-0 خطا پلی استیشن ۴

خطایی در برنامه رخ داده است.

  • برنامه را ببندید، آخرین نرم افزار سیستم و به روز رسانی بازی را نصب کنید و سیستم را ریستارت کنید.
  • اگر هارد دیسک (“HDD”) را در سیستم خود ارتقا داده اید، لطفا هارد دیسک اصلی را دوباره نصب کنید.
  • اگر دوباره خطا رخ داد، از اطلاعات ذخیره شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس به Settings > Initialization بروید و Initialize PS4 را انتخاب کنید.
  • اگر خطا در هر برنامه ای رخ می دهد، یا به محض شروع برنامه، لطفاً با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید.

کد CE-30005-8 خطا پلی استیشن ۴

هنگام دسترسی به هارد دیسک (“HDD”) یا درایو Blu-ray / DVD خطایی روی داد.

  • به نظر می رسد کنسول شما در خواندن از درایو دیسک سخت (“HDD”) یا پخش کننده بلوری مشکل دارد، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:
  • دیسک را از سیستم خارج کنید، مطمئن شوید که کثیف، خراشیده یا آسیب دیده نیست.
  • اگر دیسک در شرایط خوبی است، لطفاً سعی کنید پایگاه داده سیستم را با استفاده از گزینه Safe Mode 5 بازسازی کنید.
  • اگر خطا همچنان ادامه داشت ممکن است کنسول شما معیوب باشد و نیاز به سرویس داشته باشد، لطفاً با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید.

کد خطا CE-36329-3 پلی استیشن ۴

در نرم افزار سیستم خطایی رخ داده است.

  • لطفاً با انتخاب Settings > System Software Update مطمئن شوید که آخرین نسخه نرم افزار سیستم را نصب کرده اید.
  • سپس سیستم راه اندازی مجدد خواهد شد.
  • اگر نمی توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید، لطفاً نرم افزار سیستم را با استفاده از گزینه 3 حالت ایمن به روز کنید.
  • اگر دوباره خطا رخ داد، از اطلاعات ذخیره شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و با رفتن به Settings > Initialization > Initialize PS4 یا با استفاده از گزینه Safe Mode، سیستم PS4 را مقداردهی اولیه کنید.
  • اگر خطا ادامه داشت، لطفاً با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید.

کد خطا NP-34957-8 پلی استیشن ۴

خطای ارتباط سرور

  • شبکه پلی استیشن ممکن است تحت تعمیر و نگهداری باشد.

کد خطا SU-30746-0 پلی استیشن ۴

به روز رسانی نرم افزار سیستم ناموفق بود.

  • کنسول PlayStation®4 خود را مجدداً راه اندازی کنید و در صورت امکان سعی کنید نرم افزار سیستم را با استفاده از اتصال اینترنت سیمی به روز کنید.
  • Notifications را از ناحیه عملکرد PS4 انتخاب کنید، فایل به‌روزرسانی را برجسته کنید و دکمه OPTIONS > Delete را فشار دهید.
  • در مرحله بعد، تنظیمات > به روز رسانی نرم افزار سیستم را انتخاب کنید.
  • اگر چندین بار دانلود ناموفق را تجربه کردید، لطفاً نرم افزار سیستم PS4 را با استفاده از USB به روز کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر به راهنمای زیر مراجعه کنید.

کد خطا CE-32894-6 پلی استیشن ۴

اتصال به سرور قطع شده است.

  • ممکن است مشکلی در اتصال به شبکه وجود داشته باشد، یا شبکه PlayStation™ یا سرور ارائه دهنده خدمات به طور موقت مشغول باشد.
  • وضعیت اتصال پلی استیشن 4 را در تنظیمات > شبکه > تست اتصال به اینترنت بررسی کنید.
    موارد زیر را امتحان کنید:
  • سایر دستگاه‌های موجود در شبکه شما ممکن است از پهنای باند زیادی استفاده کنند. صبر کنید تا تمام شوند.
  • بررسی کنید که روتر و مودم شما از پلی استیشن پشتیبانی می کند برای جزئیات بیشتر با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.
  • با خاموش کردن مودم یا روتر و 5 دقیقه صبر کردن قبل از روشن کردن مجدد، اتصال شبکه محلی خود را بازنشانی کنید.
  • سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. لطفاً در صورت لزوم با سازنده روتر یا ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) تماس بگیرید.
  • اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید، سیستم پلی استیشن 4 و روتر را نزدیکتر به هم قرار دهید، مطمئن شوید که هیچ مانعی بین آنها وجود ندارد.
  • از شماره پورت های زیر برای اتصال به سرورهای PSN با استفاده از اینترنت استفاده می شود.
  • مطمئن شوید که توسط روتر مسدود نشده اند.
    TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 UDP: 3478، 3479
  • اگر از سرور DNS خاصی استفاده کرده اید، به Settings > Network > Setup Internet Connection > Custom رفته و تنظیمات DNS را تغییر دهید.
  • اگر همچنان با مشکلاتی مواجه هستید، لطفاً بعداً دوباره امتحان کنید زیرا ممکن است سرور با ترافیک بالایی مواجه شود.

کد خطا WS-43709-3 پلی استیشن ۴

لطفا تاریخ انقضای credit card خود را بررسی کنید.

  • اگر این خطا ظاهر شود، کارت اعتباری که در حساب خود ثبت کرده اید ممکن است منقضی شده باشد.
  • می توانید از تنظیمات > مدیریت حساب > اطلاعات حساب > کیف پول > روش های پرداخت، ثبت نام کرده و کارت اعتباری خود را بررسی کنید:
  • تاریخ انقضای کارت اعتباری خود را بررسی کنید و یک کارت اعتباری معتبر ثبت کنید.
  • در صورت عدم وجود مشکل در تاریخ انقضا، لطفاً صحت اطلاعات ثبت نام مانند شماره کارت اعتباری را مجدداً بررسی کنید.
  • کارت اعتباری ثبت شده فعلی را حذف کنید و دوباره ثبت نام کنید.
  • در صورت امکان، کارت اعتباری دیگری را ثبت کنید و بررسی کنید که آیا می توان از آن استفاده کرد.
  • این ممکن است یک مشکل موقتی باشد. لطفاً از روش پرداخت دیگری استفاده کنید یا قبل از تلاش برای افزودن اطلاعات پرداخت، 24 ساعت صبر کنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که اگر در مدت کوتاهی چندین بار کارت اعتباری خود را ثبت یا حذف کنید، عملیات پرداخت موقتاً در دسترس نخواهد بود. اگر این اتفاق افتاد، لطفاً بعد از 24 ساعت دوباره امتحان کنید.

کد خطا NP-36006-5 پلی استیشن ۴

اطلاعات تروفی شما ممکن است خراب شده باشد.

  • از یک دستگاه USB برای پشتیبان گیری از داده ها استفاده کنید.
  • کاربر محلی خود را حذف کنید یک کاربر محلی جدید بسازید و وارد حساب PSN خود شوید.
  • اگر باز هم این خطا را مشاهده کردید، سیستم خود را در حالت ایمن گزینه 6 راه اندازی مجدد کنید.
  • اگر گزینه 6 کار نکرد، گزینه 7 حالت امن را امتحان کنید.

کد خطا SU-41350-3 پلی استیشن ۴

فایل به روز رسانی قابل شناسایی نیست.

  • در صورت امکان، کنسول خود را با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت وصل کنید.
  • Notifications را از ناحیه عملکرد PS4 انتخاب کنید، فایل به‌روزرسانی را برجسته کنید و دکمه OPTIONS > Delete را فشار دهید.
  • در مرحله بعد، تنظیمات > به روز رسانی نرم افزار سیستم را انتخاب کنید.
  • اگر همچنان مشکل دارید، کنسول PS4™ خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید و سعی کنید با استفاده از درایو USB به روز رسانی کنید.

کد خطا WS-37469-9 پلی استیشن ۴

اتصال به سرور ناموفق بود.

  • صفحه وضعیت PlayStation™Network را بررسی کنید.
  • روتر خود را خاموش کنید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید، سپس آن را مجددا راه اندازی کنید. لطفاً بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطا CE-37732-2 پلی استیشن ۴

فایل دانلود شده به درستی در سیستم نصب نشده است.

  • این احتمال وجود دارد که داده ها در طول فرآیند دانلود خراب شده باشند.
  • فایل دانلود شده را پاک کنید.
  • در PS4، به Notifications > Downloads بروید و محتوا را انتخاب کنید.
  • سپس دکمه OPTIONS را روی کنترلر خود فشار دهید و محتوای دانلود شده را حذف کنید.
  • دوباره سعی کنید فایل را دانلود کنید.
    اگر خطای یک پچ بازی را داشتید، برنامه بازی را در صفحه اصلی برجسته کنید، دکمه OPTIONS را فشار دهید و بررسی برای به‌روزرسانی را انتخاب کنید.
  • اگر خطای بازی از PS Store را داشتید، به Library رفته و اپلیکیشن مورد نظر را برای دانلود فایل انتخاب کنید.
  • اگر خطا ادامه داشت، با رفتن به Settings > Initialization > Initialize PS4 > Quick، سیستم خود را مقداردهی اولیه کنید.
  • سپس سعی کنید دوباره محتوا را دانلود کنید.
  • اگر خطا ادامه داشت و اگر قبلا HDD را ارتقا داده اید، به HDD اصلی بروید و نرم افزار سیستم را دوباره نصب کنید.
  • پس از نصب مجدد یا راه اندازی مجدد سیستم، سعی کنید دوباره محتوا را دانلود کنید.

کد خطا CE-34335-8 پلی استیشن ۴

هارد دیسک (HDD) شناسایی نشد.

  • کنسول PS4™ را خاموش کنید، سیم برق را جدا کرده و درپوش بالایی را بردارید.
  • بررسی کنید که HDD به درستی نصب شده باشد.
  • اگر همچنان مشکل دارید، ممکن است هارد دیسک خراب یا معیوب باشد یا کنسول شما نیاز به سرویس داشته باشد.
  • لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کد خطا CE-34788-0 پلی استیشن ۴

فایل آپدیت قابل استفاده نیست.

  • لطفا مطمئن شوید که فایل صحیح را دانلود کرده اید.
  • بررسی کنید که نام پوشه و نام فایل صحیح باشد.
  • نام پوشه و نام فایل را با استفاده از حروف بزرگ وارد کنید.
  • می توانید آخرین به روز رسانی را از صفحه نرم افزار سیستم PlayStation®4 دانلود کنید.
  • برای دانلود فایل، گزینه Download update را انتخاب کنید.
    اگر می‌خواهید نرم‌افزار سیستم را مجدداً نصب کنید، به صفحه نرم‌افزار سیستم مراجعه کرده و فایل نصب مجدد کنسول PS4 را برای دانلود فایل انتخاب کنید.

کد خطا SU-42481-9 پلی استیشن ۴

به روز رسانی نرم افزار سیستم ناموفق بود.

  • کنسول PlayStation®4 خود را مجدداً راه اندازی کنید و در صورت امکان سعی کنید نرم افزار سیستم را با استفاده از اتصال اینترنت سیمی به روز کنید.
  • Notifications را از ناحیه عملکرد PS4 انتخاب کنید، فایل به‌روزرسانی را برجسته کنید و دکمه OPTIONS > Delete را فشار دهید.
  • در مرحله بعد، تنظیمات > به روز رسانی نرم افزار سیستم را انتخاب کنید.
  • اگر چندین بار دانلود ناموفق را تجربه کردید، لطفاً نرم افزار سیستم PS4 را با استفاده از USB به روز کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر به راهنمای زیر مراجعه کنید.

کد خطا CE-32930-7 پلی استیشن ۴

داده های بارگیری شده روی HDD احتمالاً خراب شده است.

  • به صفحه اصلی بروید و همزمان با برجسته کردن نماد محتوا، دکمه OPTIONS را فشار دهید.
  • حذف را انتخاب کنید تا محتوا حذف شود.
  • دوباره مطالب را دانلود کنید.

کد خطا WC-40343-4 پلی استیشن ۴

اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی ذخیره شده در حساب شما نامعتبر است.

  • به Settings > PlayStation Network > Wallet > Billing Information بروید و مطمئن شوید که اطلاعات کارت اعتباری شما به درستی وارد شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات آدرس موجود در حساب شما دقیقاً همان آدرسی است که در صورت‌حساب ارائه شده توسط صادرکننده کارت شما ارائه شده است.

کد خطا E-8200012C پلی استیشن ۴

اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی نامعتبر است.

  • به نظر می رسد اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی ذخیره شده در حساب شما نامعتبر است، لطفاً مراحل زیر را دنبال کنید:
  • به تنظیمات > شبکه پلی استیشن/مدیریت حساب > اطلاعات حساب > کیف پول > روش های پرداخت بروید.
  • کارتی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و ویرایش اطلاعات کارت را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که جزئیات به درستی وارد شده اند.
  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات آدرس موجود در حساب شما با آدرس ثبت شده در کارت شما یکسان باشد.
  • اگر این مشکل شما را حل نکرد، لطفا مقاله ما را در زیر بخوانید.

کد خطا NW-31253-4 پلی استیشن ۴

یک خطای شبکه رخ داد. پاسخ از سرور DNS با تاخیر یا ناپایدار است.

  • سیستم پلی استیشن 4 و روتر را مجددا راه اندازی کنید.
  • بررسی کنید که آیا ارائه دهنده خدمات اینترنت شما در حال انجام هرگونه تعمیر و نگهداری در شبکه خود است یا خیر.
  • شماره پورت های زیر توسط سرورهای PSN برای اتصال به اینترنت استفاده می شود.
  • مطمئن شوید که توسط روتر شما مسدود نشده اند:
    TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 UDP: 3478، 3479
  • اگر از سرور DNS خاصی استفاده کرده اید، به Settings > Network > Setup Internet Connection > Custom رفته و تنظیمات DNS را تغییر دهید.

کد خطا CE-33992-6 پلی استیشن ۴

خطای تست اتصال اینترنت

  • لطفاً وضعیت خدمات PSN را با مراجعه به صفحه وضعیت دستگاه متصل بررسی کنید.
  • اگر سرویس‌های PSN سبز نشان داده می‌شوند و همچنان این کد خطا را دریافت می‌کنید، ممکن است مشکل اتصال مربوط به شبکه خانگی شما باشد.
  • ما حداقل سرعت دانلود 5 مگابیت در ثانیه را توصیه می کنیم.
  • اگر سرعت شما کمتر از این است، سعی کنید به یک اتصال جایگزین با سرعت دانلود 5 مگابیت در ثانیه یا بیشتر متصل شوید.
  • اگر همچنان مشکل دارید، لطفاً برای راهنمایی بیشتر در مورد عیب یابی، به ابزار تعمیرات پلی استیشن مراجعه کنید.

کد خطا NW-31297-2 پلی استیشن ۴

امکان اتصال به شبکه بی سیم وجود ندارد.

  • نمی توان به شبکه Wi-Fi متصل شد زیرا رمز عبور Wi-Fi به درستی در PS4 تنظیم نشده است یا شبکه بی سیم مشغول است.
  • برای پیکربندی مجدد تنظیمات شبکه، به Settings > Network > Set up Internet Connection بروید.
  • اگر خطا فقط در مدت زمان محدودی رخ دهد، شبکه بی سیم ممکن است مشغول باشد و از اتصال جلوگیری کند. سعی کنید
  • دستگاه‌های دیگر را از شبکه بی‌سیم جدا کنید و دوباره در تنظیمات > شبکه > اتصال اینترنت آزمایشی، تست اتصال اینترنت را امتحان کنید. اگر نمی‌توانید دستگاه‌های دیگر را از شبکه بی‌سیم جدا کنید، بعداً تست اتصال اینترنت را روی PS4 امتحان کنید.

منبع : playstation