از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

تعمیر دسته پلی استیشن

تعمیر دسته پلی استیشن

یکی از قطعاتی که به شدت در معرض خرابی ها قرار دارند،دسته کنسول بازی است.دسته کنسول های بازی بواسطه استفاده مداوم و طولانی مدت معمولا بعد از گذشت مدتی دچار خرابی میشوند.هرچند خرابی در دسته های پلی استیشن و ایکس باکس رایج است اما میتوان با رعایت نکاتی از خراب شدن آن ها جلوگیری کرد.ما در این مطلب به طور کامل به معرفی قسمت های مختلف و خرابی های رایج در دسته های پلی استیشن،دسته ایکس باکس و کنسول فرمون بازی میپردازیم.

خرابی دسته پلی استیشن

تعمیرات دسته پلی استیشن

دسته های پلی استیشن هرچند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و سونی در طراحی آن از بهترین متریال استفاده کرده است،اما با این وجود برخی از قسمت های این دسته ها در معرض آسیب هستند.از آن جایی که کاربران هنگام بازی،مدام دکمه ها و کلید های مختلف را به سرعت فشار میدهند،بعد از مدتی ممکن است عملکرد دکمه و یا دسته با اختلال مواجه شود.پس توصیه میکنیم تا حد امکان هنگام بازی کردن،استرس و هیجان خود را کنترل کنید.

خرابی باتری دسته پلی استیشن

تعویض باتری پلی استیشن

باتری های دسته پلی استیشن دارای طول عمر مشخصی هستند و بعد از اتمام طول عمرشان باید تعویض شوند.این باتری ها قابل شارژ هستند،از این رو یکی از دلایل خراب شدن باتری های دسته پلی استیشن،قرار دادن دسته در حالت شارژ به صورت طولانی و یا استفاده از کابل شارژ و شارژر های نامناسب میباشد.
اگر باتری دسته پلی استیشن شما زود شارژ خالی میکند،یا اصلا شارژ نمیشود باید به فکر تعویض آن باشید.

بیشتر بخوانید : کد Error های پلی استیشن و راه حل های رفع آن ها

خرابی دکمه L1،L2،R1،R2

تعمیر دکمه پلی استیشن

اگر فیفا بازی کرده باشید یا از طرفداران مجموعه بازی های PES باشید،بیش از هرکسی از کاربرد این ۴ دکمه که در پشت دسته قرار گرفته اند،خبر دارید.دکمه های L1،L2،R1،R2 بسته به نوع تنظیمات شما و نوع بازی شما میتوانند عملکرد متفاوتی داشته باشند.خرابی این ۴ دکمه میتواند باعث شود تا نتوانید در حین بازی به خوبی عمل کنید.
این ۴ دکمه حالت فنری دارند،معمولا بعد از گذشت مدتی فنر این دکمه ها دچار خرابی میشوند و دیگر عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید : تعمیر پلی استیشن

خرابی دکمه های جهت و ضربدر،مثلث،مربع،دایره

بخش دیگری از دکمه های پلی استیشن شامل دکمه های جهت (دکمه جهت بالا،پایین،چپ،راست) و دکمه های مربع،مثلث،دایره،ضربدر است.این دکمه ها نیز مانند سایر دکمه های دسته پلی استیشن مدام در معرض خرابی هستند.اگر هنگام کار با دسته مجبور هستید تا دکمه ها را محکم فشار دهید تا کار کنند یا حتی با فشار دادن دکمه نیز اتفاقی نمی افتد باید به فکر تعمیر دسته پلی استیشن باشید.

خرابی شوک دسته

دسته های پلی استیشن قابلیتی را دارند که در بین کاربران با اسم شوک دسته شهرت دارند،حتما موقع بازی کردن متوجه شده اید که شوک و لرزشی به دسته وارد میشود.این قابلیت که توسط موتور شوک دسته اتفاق می افتد ممکن است خراب شود و دیگر لرزشی در دسته رخ ندهد.

هزینه تعمیر دسته پلی استیشن

تعمیر دسته پلی استیشن معمولا همراه با تعویض قطعه میباشد،از این رو هزینه تعمیر دسته پلی استیشن وابسته به قیمت قطعه و اجرت آن میباشد.به طور کلی قیمت تعمیر دسته پلی استیشن از ۲۰۰ هزارتومان شروع میشود.