از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

دوربین جلو آیپد ایر (WIFI) سال 2013

دوربین جلو آیپد ایر (WIFI) سال 2013
دوربین جلو آیپد ایر (WIFI) سال 2013

آموزش تعویض دوربین جلو آیپد ایر

این آموزش صرفا برای تعویض قطعه مربوطه میباشد.
مراحل را به ترتیب و با دقت دنبال کنید.

(این آموزش برای افراد متخصص توصیه میشود،اگر نیاز به تعمیر آیپد خود دارید،کافیست تا با مشاورین ما در مرکز تعمیرات تخصصی سخت افزار تماس بگیرید)

قدم اول

ما به شما توصیه می کنیم قبل از ادامه کار مایکروویو خود را تمیز کنید ، زیرا ممکن است هر نوع اسلحه ناخوشایند در قسمت پایین به iOpener گیر کند. iOpener را در مرکز مایکروویو قرار دهید. برای مایکروویو چرخ فلک: اطمینان حاصل کنید که صفحه آزادانه می چرخد. اگر iOpener شما گیر کند ، ممکن است بیش از حد گرم شود و بسوزد.

قدم دوم

iOpener را به مدت سی ثانیه گرم کنید. در طول مراحل تعمیر ، با خنک شدن iOpener ، آن را هر بار برای مدت زمان 30 ثانیه در مایکروویو گرم کنید. مراقب باشید در هنگام تعمیر ، iOpener بیش از حد گرم نشود. گرم شدن بیش از حد ممکن است باعث ترکیدن iOpener شود. اگر iOpener متورم است هرگز آن را لمس نکنید. اگر iOpener هنوز در وسط گرم نیست که بتوان آن را لمس کرد ، قبل از اینکه دوباره گرم شود ، منتظر بمانید تا کمی خنک شود. iOpener که به درستی گرم می شود باید تا 10 دقیقه گرم بماند.

قدم سوم

iOpener را از مایکروویو خارج کنید ، آن را توسط یکی از دو انتهای صاف نگه دارید تا از گرم شدن مرکز جلوگیری کند. iOpener بسیار داغ خواهد بود ، بنابراین هنگام دست زدن به آن مراقب باشید. در صورت لزوم از دستکش فر استفاده کنید.

قدم چهارم

اگر شیشه نمایشگر شما ترک خورده است ، شکستگی بیشتر را در خود نگه دارید و با ضرب زدن روی شیشه ، از آسیب جسمی در حین تعمیر جلوگیری کنید. نوارهای هم پوشانی از نوار بسته بندی شفاف را روی صفحه نمایش iPad قرار دهید تا تمام صورت پوشانده شود. با این کار خرده شیشه ها محفوظ مانده و یکپارچگی ساختاری را هنگام کنجکاوی و بلند کردن نمایشگر ایجاد می کنند. تمام تلاش خود را به کار ببرید تا بقیه راهنما را همانطور که شرح داده شده دنبال کنید. با این وجود ، به محض شکسته شدن شیشه ، احتمالاً در حین کار نیز ترک می خورد و ممکن است لازم باشد از یک ابزار فلزی برای بیرون کشیدن شیشه استفاده کنید. برای محافظت از چشمان خود از عینک ایمنی استفاده کنید و مراقب باشید که به صفحه LCD آسیب نرسد.

قدم پنجم

با استفاده از برچسب ، iOpener گرم شده را در کنار iPad در سمت چپ مجموعه دکمه home قرار دهید. اجازه دهید iOpener حداقل یک دقیقه بماند تا چسب زیر لیوان نرم شود.

قدم ششم

در حالی که iPad از بیرون یکنواخت به نظر می رسد ، اجزای ظریف زیر شیشه جلو وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، فقط در مناطقی که در هر مرحله توصیف می شوند گرما بگیرید. همانطور که دستورالعمل ها را دنبال می کنید ، مراقبت ویژه کنید تا از آسیب زدن در زمینه های زیر جلوگیری کنید:

  • دوربین جلویی
  • آنتن ها
  • کابل ها
قدم هفتم

با احتیاط یک فنجان مکش را تا نیمه از طرف گرم شده قرار دهید. مطمئن شوید که فنجان کاملاً روی صفحه صاف است تا مهر و موم محکمی داشته باشید. در حالی که آیپد را با یک دست پایین نگه داشته اید ، مکش را به سمت بالا بکشید تا تاچ ال سی دی را از قاب عقب کمی جدا کنید. اگر صفحه iPad شما به شدت ترک خورده است ، پوشاندن آن با یک لایه صاف از نوار بسته بندی شفاف ممکن است به چسبیدن کاسه مکش کمک کند. در روش دیگر ، از یک قطعه نوار محکم (مانند نوار چسب) استفاده کنید و آن را به صورت دسته درآورید.

قدم هشتم

یک شکاف باز را در شکاف باز شده توسط ساکشن قرار دهید. قرار دادن بیش از حد ابزار می تواند به LCD آسیب برساند. میله پلاستیکی کاسه مکش را بکشید تا درز خلا release آزاد شود و فنجان مکش را از ال سی دی خارج کنید.

قدم نهم

iOpener را دوباره گرم کرده و جایگزین کنید. در مراحل تعمیر مراقب باشید که iOpener بیش از حد گرم نشود. قبل از گرم کردن مجدد iOpener همیشه حداقل ده دقیقه صبر کنید.

قدم دهم

ابزار دوم را در کنار اولین ابزار قرار داده و ابزار را در امتداد لبه iPad پایین بکشید و در حین حرکت چسب را آزاد کنید.

قدم یازدهم

حرکت به سمت پایین ال سی دی را ادامه دهید تا چسب آزاد شود. اگر ابزار در چسب گیر کرد ، “ابزار” را در کنار iPad قرار دهید ، و آزاد کردن چسب را ادامه دهید.

قدم دوازدهم

اولین ابزاری را که در آن قرار داده اید برداشته و به سمت گوشه بالای iPad بکشید. اگر می توانید انتهای دهانه را از طریق شیشه جلو ببینید ، وحشت نکنید – فقط کمی آن را بیرون بیاورید. به احتمال زیاد همه چیز خوب خواهد بود ، اما سعی کنید از این کار جلوگیری کنید زیرا ممکن است چسب در قسمت جلوی LCD قرار گیرد که تمیز کردن آن دشوار است.

قدم سیزدهم

iOpener را دوباره گرم کنید و آن را در لبه بالایی iPad ، روی دوربین جلو قرار دهید. در مراحل تعمیر مراقب باشید که iOpener بیش از حد گرم نشود. قبل از گرم کردن مجدد iOpener حداقل ده دقیقه صبر کنید. اگر iOpener انعطاف پذیر دارید ، می توانید آن را خم کنید تا هم گوشه بالا سمت چپ و هم لبه بالایی آن همزمان گرم شود.

قدم چهاردهم

ابزار بازکردن را در گوشه بالا سمت چپ iPad قرار دهید تا چسب جدا شود.

قدم پانزدهم

ابزار را در امتداد لبه بالایی iPad قرار دهید ، درست قبل از رسیدن به دوربین متوقف شوید. تصویر سوم نشان می دهد که دوربین جلو و محفظه در iPad کجاست. از کشیدن ابزار بر روی دوربین جلو خودداری کنید ، زیرا ممکن است چسب را روی لنز بمالید یا به دوربین آسیب برسانید. مراحل زیر به طور دقیق نحوه جلوگیری از ایجاد مزاحمت در دوربین جلویی را شرح می دهد.

قدم شانزدهم

ابزار را کمی بیرون بکشید و نوک آن را به آرامی در قسمت بالای قسمت دوربین جلوی لبه بالایی بکشید.

قدم هفدهم

ابزار اولیه را در iPad کمی از دوربین جلوی دوربین بگذارید. ابزار دوم را انجام دهید و آن را در سمت چپ دوربین قرار دهید و سپس آن را به گوشه iPad بکشید تا برش چسب آن لبه به پایان برسد.

قدم هجدهم

ابزار قبلی را بیشتر در iPad قرار دهید و آن را از دوربین به سمت گوشه بکشید.

قدم نوزدهم

سه گزینه را در گوشه های iPad قرار دهید تا از چسبیدن دوباره چسب تاچ ال سی دی جلوگیری شود. iOpener را دوباره گرم کنید و آن را در سمت دیگر iPad – در امتداد دکمه های تنظیم صدا و قفل قرار دهید.

قدم بیستم

ابزار را در گوشه بالا سمت راست iPad بلغزانید و چسب را در آنجا آزاد کنید. این ابزار را در محل خود بگذارید تا چسب از بین نرود و خود را آب بندی کند و برای مرحله بعدی ابزار جدیدی را بدست آورید.

قدم بیست و یکم

یک ابزار جدید باز کنید و آن را به وسط لبه سمت راست iPad بلغزانید و در حین حرکت چسب را آزاد کنید. کابل های ال سی دی تقریباً در نیمه راه پایین iPad قرار دارند. با پایین آوردن 4.5 ~ اینچ از پایین iPad ، کشیدن ابزار را متوقف کنید.

قدم بیست و دوم

ابزار های باز را در جای خود بگذارید و iOpener گرم شده را در انتهای دکمه هوم iPad قرار دهید.

قدم بیست و سوم

ابزار پایین سمت چپ را به گوشه پایین سمت چپ بکشید تا چسب آن گوشه بریده شود. ابزار را در گوشه بگذارید. ابزار را از iPad حذف نکنید. تصویر سوم دو آنتن و حفره دکمه هوم را در حروف کوچک iPad نشان می دهد. مراحل زیر شما را راهنمایی می کند که کجا باید حواستان باشد تا از آسیب رسیدن به این اجزا جلوگیری شود. فقط درصورت استفاده از گرما و گرگرفتگی استفاده کنید.

قدم بیست و چهارم

ابزار را از آخرین مرحله در جای خود بگذارید تا از آب بندی مجدد چسب جلوگیری شود. با یک ابزار جدید ، به آرامی بر روی آنتن سمت چپ برش دهید ، قبل از دکمه هوم متوقف شوید. فقط ابزار را از لبه بیرونی به سمت مرکز iPad بلغزانید. ابزار را به سمت لبه خارجی منتقل نکنید ، زیرا حرکت در این جهت ممکن است به آنتن آسیب برساند. اگر باید بیش از یک بار ابزار را روی قسمت پایین بکشید ، آن را برداشته و دوباره در لبه خارجی قرار دهید و به داخل بکشید. قبل از حرکت کار را انتخاب کنید.

قدم بیست و پنجم

ابزار جدیدی انتخاب کنید و آن را به سمت راست ابزار قبلی بزارید. روی دکمه هوم و آنتن سمت راست بکشید و فقط از نوک آن برای از بین بردن چسب استفاده کنید.

قدم بیست و ششم

با شل شدن چسب ، اکنون می توانید ابزار را در گوشه سمت راست وارد کنید. ابزار را به سمت چپ بلغزانید و فقط کمی از دکمه Home متوقف شوید. درست مانند آنتن سمت چپ ، فقط از لبه خارجی به سمت مرکز اسلاید کنید. برگشت این جهت ممکن است به آنتن آسیب برساند.

قدم بیست و هفتم

iOpener را دوباره در قسمت کنترل میزان صدا iPad گرم و دوباره اعمال کنید.

قدم بیست و هشتم

با این مرحله بسیار مراقب باشید. وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که چسب گرم و نرم است و تمام چسب ها را با یک ابزار باز کرده اید. از توقف و گرم شدن مجدد نترسید. در کنار iPad مقابل کنترل میزان صدا ، باید ابزاری داشته باشید که در هر گوشه قرار داشته باشد. ابزار ها را بچرخانید تا شیشه کمی بلند شود ، آخرین چسب را در امتداد لبه کابل نمایش جدا کنید. اگر با مقاومت قابل توجهی روبرو شدید ، ابزار ها را در جای خود بگذارید ، دوباره گرم کنید و iOpener را دوباره در مناطق مشکل دار اعمال کنید.

قدم بیست و نهم

به آرامی شیشه را بلند کنید تا چسب در امتداد لبه کابل ال سی دی بیشتر جدا شود.

قدم سی ام
بسیار مراقب باشید که هیچ یک از کابلهای ال سی دی را برش ندهید و یا به آن ها آسیب وارد نکنید.
قدم سی و یکم
 
در هنگام نصب مجدد ، بقایای چسب را از روی قاب با الکل ایزوپروپیل تمیز کنید و سپس چسب را جایگزین کنید.
 
در هنگام نصب مراقب کابلهای فلکس باشید و مطمئن شوید که آنها به آرامی زیر قاب جمع شده و قفل می شوند. 
قدم سی و دوم

نوارهایی را که پیچ های LCD را مبهم می کند بردارید.

قدم سی و سوم

پیچ های فیلیپس زیر را که LCD را محکم می کند حذف کنید. سه پیچ 4.0 میلی متری یک پیچ 4.8 میلی متری

قدم سی و چهارم

سعی نکنید LCD را کاملاً بردارید. در انتهای دکمه هوم هنوز توسط چندین کابل به iPad متصل شده است. از انتهای صاف یک spudger استفاده کنید تا LCD را از محفظه خارج کنید تا آن را با انگشتان خود بگیرید. iPad LCD را مانند صفحه ای از کتاب برگردانید ، در نزدیکی دوربین بلند شوید و آن را از انتهای دکمه هوم به قاب عقب برگردانید. هنگام ورق زدن ال سی دی ، مواظب باشید و کابل های LCD را زیر نظر داشته باشید. LCD را روی صورت خود بگذارید تا به کابلهای نمایشگر دسترسی داشته باشد. LCD را روی یک سطح نرم ، تمیز و بدون پرز تنظیم کنید.

قدم سی و پنجم

پیچ فیلیپس 2.3 میلی متری رابط اتصال باتری را به مادربرد بردارید. برای کاهش خطر اتصال کوتاه ، می توانید یک مسدود کننده باتری یا یک ابزار را برای باز کردن باتری وارد کنید. هنگام جدا کردن باتری با استفاده از مسدود کننده باتری ، بسیار مراقب باشید. تماس باتری به راحتی خراب می شود و در نتیجه صدمات جبران ناپذیری ایجاد می شود. مسدود کننده باتری را در زیر قسمت اتصال باتری مادربرد بلغزانید و در حین کار آن را در جای خود بگذارید.

قدم سی و ششم

سه پیچ 1.4 میلی متری فیلیپس را از براکت کابل ال سی دی باز کنید.

قدم سی و هفتم

از انتهای صاف یک spudger استفاده کنید تا به آرامی از مادربرد براکت کابل ال سی دی را خم کنید. رابط کابل ال سی دی به قسمت زیرین براکت چسبیده است .

قدم سی و هشتم

LCD را بردارید.

قدم سی و نهم

رابط اتصال کابل روبان دکمه Home را بردارید.

قدم چهل

به آرامی برد را مانند تصویر از گوشه ای به سمت بالا بلند کنید.

توجه کنید لازم نیست برد را کامل بلند کنید چراکه هنوز پایه های برد درگیر میباشند پس دقت کنید تا آسیبی وارد نشود.

قدم چهل و یکم

دو کانکتور کابل دیجیتایزر را با دقت از سوکت آنها به سمت بالا خارج کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به iPad خود مراقب اتصالات و سوکت ها باشید.

قدم چهل و دوم

کابل روبان دکمه Home را با دقت از روی قاب پشت جدا کنید.

قدم چهل و سوم

تاچ ال سی دی را بردارید.

دقت کنید در هنگام نصب ال سی دی موارد زیر را حتما بررسی کنید:

  • حتما اطراف قاب را به درستی عایق بندی کنید
  • در صورت عدم عایق بندی ال سی دی شما دچار اختلال میشود
  • عایق بندی به صورت عادی با چشم قابل رویت نیست
  • سعی کنید حدالمکان از پنل های عایق بندی شده استفاده نمایید
قدم چهل و چهارم

سه پیچ 1.4 میلی متری فیلیپس # 000 را که از براکت کابل جز upper بالایی محافظت می کنند ، باز کنید.

قدم چهل و پنجم

براکت کابل جز upper بالایی را بردارید. اگر مدل Wi-Fi / Cellular داشته باشید ، iPad شما کمی متفاوت به نظر می رسد و برای دسترسی به اجزای تحت پوشش این براکت نیاز به حذف دو پیچ اضافی است.

قدم چهل و ششم

با استفاده از انتهای صاف spudger اتصال دوربین جلویی را از مادربرد جدا کنید.

قدم چهل و هفتم

با استفاده از spudger محفظه دوربین جلوی دوربین را به سمت بالا خارج کنید و آن را از قاب خارج کنید. بسته به نحوه انجام حذف دیجیتایزر ، این component ممکن است به قسمت داخلی تاچ ال سی دی بچسبد.

قدم چهل و هشتم

یک spudger را به زیر دوربین جلو بکشید تا از چسب محافظت کننده آن در قاب عقب جدا شود. بین کابل روبان دوربین جلو و کابل جک هدفون نوار رسانایی وجود دارد. هنگام تعویض دوربین جلویی خود ، برای خواندن مجدد این کابل ها به کنتاکت های طلایی فشار وارد کنید. دوربین جلو را از iPad جدا کنید.

منبع: iFixit

Avatar photo
سلام من امیر علی ام از سال ۹۸ توی حوزه ی سئو و تولید محتوا مشغول به کار شدم… وبسایت آی فیکس ایت رو ساپورت و پشتیبانی میکنم. محصولاتی که ما تعمیراتش رو براتون میذاریم اکثرا محصولات شرکت اپل مثل گوشی های آیفون ٫ انواع مک بوک ها ٫ انواع آی مک ها ٫ مک مینی و انواع سرفیس های شرکت مایکروسافت و … هستند. اگه دلتون میخواد خودتون تعمیر محصولاتتون رو یاد بگیرید پست های مارو دنبال کنید