از تعمیر تا تامین قطعات سخت افزار را از ما بخواهید...

تست سلامت باتری سرفیس

تست سلامت باتری سرفیس

امروزه دیگر تمام باتری های مورد استفاده در لپ تاپ ها،موبایل ها و تبلت ها از فناوری یون‌لیتیم استفاده میکنند.
فناوری یون‌لیتیم بهترین فناوری برای باتری های قابل شارژ میباشد.از طرفی دیگر باید بدانید تمام باتری های قابل شارژ طول عمر مشخصی دارند که در اصطلاح به آن سن شیمیایی باتری نیز میگویند.
علاوه بر این امروزه بیش تر لوازم الکترونیکی قابل شارژ از باتری های داخلی استفاده میکنند،باتری های داخلی در حقیقت مانند باتری های خارجی به سادگی قابل تعویض نیستند و باید توسط تعمیرکارن تعویض شوند.اما از طرفی دیگر باید بدانید باتری های داخلی که اغلب از یون‌لیتیم در تولید آن ها استفاده میشوند،سریع تر شارژ میشوند،طول عمر بیشتری دارند،و از نظر حجم و ابعاد بسیار کوچکتر هستند.
باتری های سرفیس نیز دارای طول عمر مشخصی هستند،از این رو مراقبت و استفاده درست از سرفیس و نحوه شارژ کردن آن میتواند باعث افزایش یا کاهش طول عمر باتری شود.

طول عمر باتری سرفیس چقدر است؟

همان طور که بالاتر به آن اشاره کردیم،باتری های قابل شارژ دارای طول عمر مشخصی هستند.طول عمر باتری ها در حقیقت بیشترین تعداد دفعات شارژ و دشارژ کامل دستگاه میباشد.این بسته به ظرفیت باتری ها متفاوت میباشد.شما میتوانید تعداد دفعات شارژ شده باتری دستگاه خود را در تنظیمات دستگاه خود مشاهده کنید،این مقدار به نام  CYCLE COUNT در دستگاه ها مشخص شده است.ما در ادامه چگونگی پیدا کردن لایف سایکل باتری سرفیس را به شما خواهیم آموخت.

لایف سایکل باتری چیست؟

لایف سایکل یا سن باتری (سن شیمیایی باتری) در حقیقت رابطه مستقیمی با CYCLE COUNT با تعداد دفعات شارژ شده باتری دارد،به طور مثال اگر لایف سایکل باتری تبلت شما ۱۵۰۰ باشد،به این معنی است که بعد از ۱۵۰۰ بار شارژ شدن باتری،باتری دستگاه شما دیگر کیفیت و کارایی مطلوب را ندارد.
هرچند ممکن است بعد از اتمام ۱۵۰۰ همچنان دستگاه شما کار کند اما باید بدانید توصیه تمام متخصصین سخت افزار تعویض باتری میباشد.

چگونه طول عمر باتری سرفیس (سلامت باتری سرفیس) را پیدا کنیم؟

برای اطلاع از وضعیت سلامت باتری سرفیس کافیست تا مسیر زیر را دنبال کنید.

  •  ابتدا وارد محیط Command Prompt یا همان CMD شوید.
  • کلید Windows و R را به طور همزمان فشار دهید.
  • سپس در باکس مربوطه کلمه CMD را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • در مرحله بعد دستور powercfg /batteryreport را در محیط CMD وارد کرده و منتظر پاسخ سیستم باشید.
  • سیستم برایتان یک فایل گزارش با نام battery-report.html برایتان ایجاد میکند. این فایل حاوی تمام اطلاعات باتری سیستم شما میباشد.
  • سیستم آدرس محل ذخیره سازی این فایل را برایتان نمایش میدهد.به آدرس مربوطه مراجعه کنید و فایل مربوطه را باز کنید.

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید،سیستم گزارش کاملی از وضعیت باتری و شارژ دستگاه در اختیارتان قرار میدهد.در فایل گزارش به دنبال قسمت Cycle Count بگردید و مقدار مقابل آن را طبق راهنمای زیر بررسی کنید.

  • اگر میزان Cycle Count دستگاه شما بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ باشد،Cycle Life شما ۱۰۰٪ میباشد(معنی آن این است که باتری شما سالم است).
  • اگر میزان Cycle Count دستگاه شما بین ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ باشد،Cycle Life شما ۵۰٪ میباشد(معنی آن این است که طول عمر باتری  شما نصف شده است).
  • اگر میزان Cycle Count دستگاه شما بین ۲۵۰۰ تا ۱۲۰۰ باشد،Cycle Life شما ۲۵٪ میباشد(معنی آن این است که باتری شما در وضعیت هشدار قرار دارد).
  • اگر میزان Cycle Count دستگاه شما بین ۴۷۰۰ تا ۳۷۵۰ باشد،Cycle Life شما ۱۰٪ میباشد(معنی آن این است که باتری شما خراب است).

تعویض باتری سرفیس ؛ قیمت باتری سرفیس

اگر باتری سرفیس شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد،باید در اسرع وقت اقدام به تعویض آن نمایید،چرا که در صورتی که باتری سرفیس شما به موقع عوض نشود میتواند باعث آسیب به ال سی دی سرفیس و مادر برد سرفیس شود.
قیمت باتری سرفیس بسته به مدل دستگاه شما متفاوت میباشد،شما میتوانید لیست قیمت باتری سرفیس را در فروشگاه iFixit مشاهده کنید

مدت زمان تعویض باتری سرفیس

تعویض باتری سرفیس معمولا بین ۱ الی ۲ ساعت به زمان نیاز دارد،ما در مرکز تعمیرات سخت افزار iFixit آماده خدمات تعویض باتری سرفیس در سریع ترین زمان ممکن میباشیم.

چگونه طول عمر باتری سرفیس را افزایش دهیم؟

هرچند طول عمر باتری سرفیس مشخص است و نمیتوان آن را تغیر داد،اما میتوان با رعایت نکاتی باعث شد تا طول عمر باتری شما بهینه شود.

  • از شارژر اورجینال سرفیس استفاده نمایید
  • از محافظ برق برای شارژ استففاده کنید
  • در هنگام شارژ شدن دستگاه با آن کار نکنید
  • اجازه ندهید تا باتری شما کمتر از ۲۰ درصد شود
  • باتری خود را به طول یکنواخت شارژ کنید